کاملترین مقاله آسیب شناسی تقلب در بین دانش آموزان وراهکار کاهش این مساله

معمولا حاصل خانواده ای که در آن پدر و مادر وهن و زنندگی تقلب و تجاوز به حقوق سایرین را به صورت کلامی و عملی به فرزندان آموزش داده و این مورد را در رفتار خودشان در اجتماع نیز مراعات می کنند، فرزندانی است که در اجتماع در برابر تقلب جبهه گرفته و تحت هیچ شرایطی به آن تن نمی دهند

دسته: علوم تربیتی

بازدید: 2 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 29 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 10

  • آسیب شناسی تقلب در بین دانش آموزان وراهکار کاهش این مساله
  • چارچوب نظری
  • کاملترین مقاله آسیب شناسی تقلب در بین دانش آموزان وراهکار کاهش این مساله
  • Cheating among students of pathology and the mechanisms to reduce this problem
  • مفاهیم اخلاقی

کاملترین مقاله آسیب شناسی تقلب در بین دانش آموزان وراهکار کاهش این مساله

آسیب شناسی تقلب در بین دانش آموزان وراهکار کاهش این مساله

چکیده:

از واژه تقلب برای توصیف رفتارهای اجتماعی متنوعی استفاده می شود، ولی در این مقاله هدف از به کار بردن این واژه، انتقال مفهوم تقلب کردن دانش اموزان در امور آموزشی، بالاخص در جلسات امتحان است. در این بخش بر روی آسیب شناسی اجتماعی تقلب و علل تمایل گسترده دانش آموزان متمرکز می شویم. ریشه تقلب را نیز مانند بسیاری از رفتارهای اجتماعی پسندیده و یا ناپسند دیگر باید در کودکی افراد جست و جو کرد. بدون تردید مهم ترین عامل در تعیین رفتار شخص و نحوه برخورد وی با هنجارها و ارزش های اجتماعی، نوع تربیت خانوادگی اوست. نقشی که خانواده و به خصوص پدر و مادر در سال های اولیه زندگی در تشکیل شخصیت و به طور خاص دیدگاه وی نسبت به امر تقلب دارند، پررنگ تر از نقش تمام عوامل بعدی مانند دوستان همسن، دبیران و اساتید است. با توجه به اندک بودن مواردی که خلاف حکم مذکور را نشان می دهند، با تقریب خوبی می توان نتیجه گرفت تمام افرادی که در طول دوران تحصیل به دفعات دست به تقلب در امور آموزشی می زنند، در خانواده هایی با سطح فرهنگ پایین و ناتوان در امر تربیت مطلوب فرزندان به دنیا آمده و رشد کرده اند. با در نظرگرفتن الگوبرداری محض شخص از اعضای بزرگ تر خانواده، به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی که موضوعی اثبات شده و مسلم است، می توان به این نکته پی برد که رفتار و واکنش آن ها در قبال امر تقلب، تا حد زیادی واکنش فرزندانشان در برابر این امر در آینده را مشخص می کند.

مقدمه:

در مقابل حاصل خانواده ای که در آن اثرات و عواقب مهلک این عمل به درستی به فرزندان آموزش داده نمی شود و یا حتی در مواردی فرزندان توسط خانواده به آن تشویق شده و آن را مترادف زرنگی و زیرکی می یابند، مهم تر آنکه اعضای ارشد خانواده نیز در زندگی اجتماعی خویش در موارد مختلف به تقلب دست زده و از پیش برد امورشان به وسیله آن ابایی ندارند، فرزندانی است که در آینده ای نزدیک در مدرسه، دانشگاه، محل کار و تمام موقعیت های اجتماعی به راحتی اقدام به تقلب و قانون شکنی کرده و هیچ گاه فطرتا آن را قبیح نمی دانند. مهم ترین عامل پس از نقش تربیتی خانواده در گرایش یا عدم گرایش دانشجویان به تقلب در امور آموزشی، فضای نامساعد حاکم بر مدارس و سهم دانش آموزان و مسئولین مدارس در به وجود آمدن آن است. تقریبا تمام ما در هر مدرسه ای که تحصیل کرده باشیم به یاد داریم که از نخستین سال های تحصیل در دوره ابتدایی تا روز های پایانی دبیرستان، در اکثر فضاهای دوستی در مدارس، همواره دانش آموزانی که تقلب می کنند یا تقلب می رسانند به افرادی اصطلاحا کول و محبوب تبدیل می شوند. کسانی که در آزمون ها در تقلب نقشی دارند از جانب سایر دانش آموزان و حتی گاهی اوقات دبیران به عنوان افرادی شجاع، زرنگ و شایسته شناخته می شوند. این افراد در مدرسه شان اجتماعی بالایی کسب کرده و در گروه های دوستی دانش آموزان به افرادی سطح بالا و بامنزلت تبدیل می شوند. در مقابل به کسانی که از پذیرش تقلب سرباز می زنند، به چشم افرادی لوس، ترسو و بی دست و پا نگاه می شود، آنان نزد دانش آموزان دیگر به چهره ای منفور و نماد شرارت و خودخواهی تبدیل شده، از اکثر گروه های دوستی طرد شده و فرصت برقراری ارتباط صمیمی با بسیاری از دانش آموزان مدرسه را از دست می دهند. تمام ما بارها شاهد بوده ایم که در محیط مدرسه با کسی که مثلا از رواج تقلب بین دانش آموزان نزد مسئولین ابراز نگرانی کرده و یا به صورت مستقیم به افراد متقلب تذکر داده است، مانند کسی که مرتکب جنایت علیه بشریت شده برخورد شده! حتی شاید فرد تا پایان دوران تحصیل در آن مدرسه به نماد انسان بزدل و خودشیرین تبدیل می شود. به این رفتار تند و افراطی دانش آموزان، اشتباهات و سهل انگاری های دبیران و مسئولین مدرسه را نیز اضافه کنید. دبیرانی که دانش آموزان را در مورد قبح اخلاقی تقلب و اثرات آن بر زندگی اجتماعی و فردی آگاه نمی کنند، نقش عظیمی در به وجودآمدن طرزفکر فوق در بین دانش آموزان دارند.

مفاهیم اخلاقی:

رشد اخلاقی، تحت تاثیر میزان علاقه کودک به معیارها و ارزشهای معمول، ارتباط بسیاری با رشد و تکامل اجتماعی دارد.

از سوی دیگر به رشد دینی و میزان علاقه وی به آداب و رسوم و واکنشهای او در مقابل خیرو شر وابسته است (باهنر، 1378: 51). مفهوم اخلاق در روانشناسی به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی می باشد. این مفهوم به یک سلسله ارزشها و باورهای درونی اطلاق می شود که به عنوان یکی از عوامل مهار کننده عمل می کند. به این ترتیب وجدان از یک قضاوت ساده نسبت به درست و نادرست فراتر می رود و به مقام تشخیص و به کار بستن اصول، تکالیف و قوانین اخلاقی می رسد. (کدیور، 1378: 14). مفاهیم اخلاقی در جوامع و محیط های مختلف ارزشهای متفاوت دارد و حتی در یک اجتماع نیز مفاهیم اخلاقی در بین طبقات مختلف ارزشهای متفاوتی دارد. جنسیت نیزدراین مورد مؤثراست، به طوری که ارزشهای اخلاقی میان دو جنس زن و مرد متفاوت است. کودک در آغاز ارزشهای اخلاقی را در خانواده می آموزد و پس از ورود به اجتماع و قرار گرفتن در گروههای مختلف با ارزشهای گوناگون مواجه می شود و همین امر اغلب او را دچار تضاد و دو دلی می کند. درنتیجه گاهی اوقات ارزشهای اخلاقی قبلی را تغییر می دهد. مثلاً مفهومی را کودک در خانواده آموخته است و آن را خوب می داند، درحالی که همین مفهوم در گروه همسالان و در محیط آموزشگاه ارزش دیگری دارد (مقدم، 1366: 32).

چارچوب نظری:

مقالات مرتبط


  • مقاله اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری با آموزش حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان دسته: علوم تربیتی بازدید: 5 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 505 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 مقاله اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری با...

  • بطور کلی می توان گفت که یکی از دلایل تقلب در نزدیک دانش آموزان اضطراب است لذا بدین جهت دست به این تحقیق دست زدیم مطالبی که پی می آید خواننده را در فرایند این پژوهش بیشتر آشنا خواهد نمود وشما...

  • مقاله ترجمه شده با عنوان نقش حسابرسی داخلی در تشخیص و پیشگیری از تقلب. کلیک جهت دانلود عنوان انگلیسی مقاله: The Role of Internal Audit in Fraud Prevention and Detection عنوان فارسی مقاله: نقش حسابرسی داخلی در تشخیص و...

  • بررسی رابطه بین میزان اضطراب دانش آموزان ونسبت تقلب آنها در مدرسه راهنمایی والفجر منطقه 18 تهران در سال تحصیلی 81 – 80 دسته: روانشناسی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 58 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 بررسی رابطه...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: docx حجم فایل: 1052 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 120 برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو مهارت فراشناخت دانش آموزان برنامه فراشناخت پانورا اثر آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و...

  • دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 242 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 92 پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان ورشکستگی به تقلب ورشکستگی ورشکستگی به تقلب ضمانت اجراهای کیفری ضمانت اجراهای حقوقی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق خرید پایان...

  • دسته بندی: علوم انسانی» حسابداری فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 135 دانلود پروژه مالی مسئولیت حسابرسان در کشف تقلب، در قالب doc و در 135 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تاریخچه، تقلب و اشتباه و ویژگی...

  • امنیت اجتماعی همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی هر جامعه انسانی مطرح بوده است، زیرا وجود این پدیده در سطح جوامع نظم و بقاء را به عنوان مهمترین کارکرد اساسی خود بوجود می آورد دسته: علوم اجتماعی بازدید: 2 بار...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 40 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 پایان نامه انجام پروژه و پایان نامه رشته روانشناسی مهارت های ترغیب کردن برقراری روابط عاطفی بین دانش آموزان و معلمان و تأثیر آن بر...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: docx حجم فایل: 128 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 82 دانلود پروژه پایانی دانلود گزارش کار آموزی دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود پایان نامه ارشد پایان نامه کارشناسی روانشناسی ارتباط میزان خلاقیت دانش آموزان با...

  • دسته: علوم پزشکی فرمت فایل: doc حجم فایل: 117 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 149 بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده و بهنجار پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده و بهنجار مقاله...

  • افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: pdf حجم فایل: 143 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 169 دانلود سریال دانلود مدیریت دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود نمونه سوالات دانلود مقاله دانلود تحقیق بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده...

  • دسته: پزشکی فرمت فایل: doc حجم فایل: 23 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 مقاله مدلهای محاسباتی عصبی از تأثیرات جانبی ناحیه آسیب دیده مغز روی نواحی دورتر از منطقه آسیب دیده مقاله مدلهای محاسباتی عصبی از تأثیرات جانبی ناحیه آسیب دیده...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 87 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 42 شناخت عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی و روشهای مناسب جهت تعدیل این رفتار پژوهش شناخت عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی عوامل...

  • دسته: علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 342 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 139 والدین آموزه دینی بررسی نگرش اولیاء دانش آموزان دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم، نهم) نسبت به امر مشاوره وراهکارهای تبیین و تقویت این جایگاه بر اساس آموزه...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 63 مقایسه رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با تجربه پیش دبستانی و بدون این تجربه مقایسه رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه اول...

  • دسته: علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 87 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 42 راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان مقاله دانلود پژوهش شناخت عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی روش های مناسب جهت برخورد با پرخاشگری دانش آموزان...

  • دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 2933 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 تشخیص عقب ماندگی عقب ماندگیهای ذهنی کودکان استثنایی انجام پروژه و پایان نامه رشته روانشناسی همکاری در فروش دانلود مقاله شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای...

  • آسیب دیدگی غضروف زانو (آسیب زانو) دسته: علوم پزشکی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 283 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 آسیب دیدگی غضروف زانو (آسیب زانو) آسیب دیدگی غضروف زانو (آسیب زانو) کلیک جهت دانلود آسیب...